OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Actueel
In ons Online Magazine kunt u alles lezen over zaken die er toe doen binnen uw vakgebied. Van kritische recensies en previews van nieuwe boeken tot interviews met auteurs.
Pagina 69 van 1.365 resultaten
nieuws
Algemeen management
13 mei 2006
Pierre Pieterse
3-4 minuten leestijd
Nu de rechter binnenkort uitspraak doet in de zaak Ahold, is het meer dan legitiem om er even aandacht aan te besteden. En dat is gelukkig niet al te moeilijk, want Jeroen Smit heeft er vorig jaar een bijzonder goed boek over geschreven: Het drama Ahold. Het drama Ahold is een reconstructie van wat zou uitgroeien tot een fiasco op wereldschaal. Waar ging het mis? Waarom werd er niet gecorrigeerd zolang dat nog kon? Voor de antwoorden op die vragen moeten we zijn bij de mensen en de emoties achter de cijfers. De fraude bij Ahold, de vervanging van topmanagers en de bijbehorende koersval van het aandeel wordt verteld door vele betrokkenen bij de gebeurtenissen binnen Ahold, onder wie bestuurders en commissarissen.
nieuws
Marketing
13 mei 2006
Pierre Pieterse
2-3 minuten leestijd
Voor iedereen die het is ontgaan: de oranje-invasie staat voor de deur. De oranje opblaasknotsen en –middelvingers komen uit de kast, de oranje Stahlhelmen worden opgepoetst, en morgen is het belangrijkste nieuws wie San Marco heeft thuis gelaten: Huntelaar of toch Vennegoor, of misschien wel Hesselink. Gekte of niet, voor bedrijven is ieder oranjefestijn een zegen. Zeker als ‘onze leeuw’ lang in het toernooi blijft. Dat begint met de verkoop van breedbeeld-tv’s (ook al zendt de publieke omroep niet ‘breed’ uit), via allerlei parafernalia en arrangementen, tot aan ‘event-gerelateerde’ producten: veel bier als ‘we winnen’, nog meer bier als ‘we’ verliezen. Oranje op weg naar de wereldtitel is dus een bij uitstek geschikt moment om zogenaamde ‘event driven marketing’ toe te passen. Klanten iets aanbieden op het moment dat ze het nodig hebben. Dat lijkt logisch, maar is in de praktijk moeilijker dan je zou denken. Gelukkig heeft Egbert Jan van Bel er een boek over geschreven: Event Driven Marketing. Over event driven gesproken!
nieuws
Algemeen management
25 april 2006
Pierre Pieterse
1-2 minuten leestijd
Als we aan andere landen denken, zijn we geneigd dat in stereotypen te doen. Amerikanen denken 'big', Fransen houden van eten, Duitsers zijn punctueel en in de inwoners van Thailand zijn erg gastvrij. Google heeft deze stereotypen samengevat in een Prejudice Map.
nieuws
1 januari 1970
Nienke van Oeveren
1-2 minuten leestijd
Met een
afgebakend onderwerp en inhoudsopgave kun je beginnen met schrijven. Dat is
best een eenzaam proces, aanmodderen af en toe, schrijven en schrappen. Er er
komt nog veel meer bij kijken dan schrijven. De vormgeving bijvoorbeeld. Zou de
ontwerper van je website dat kunnen? Hoe kom je aan een isbn en wat is dat
eigenlijk? De verkoop gaat vast het makkelijkst via je eigen website. De derde
valkuil is dat je alles zelf wilt doen. Dit kost je veel tijd en het resultaat
is daar vaak niet naar.
nieuws
Organisatiekunde
1 januari 1970
Bertrand Weegenaar
1-2 minuten leestijd
Elke twee jaar verkiest een zeer select en hoogwaardig gezelschap internationale managementgoeroes de beste publicaties én initiatieven die het bedrijfsleven hebben geholpen of kunnen gaan helpen. De hoogste waardering gaat naar de beste ‘thinker’ van dat moment.