OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Actueel

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Actueel

    In ons Online Magazine kunt u alles lezen over zaken die er toe doen binnen uw vakgebied. Van kritische recensies en previews van nieuwe boeken tot interviews met auteurs.
    Pagina 69 van 1.365 resultaten
    nieuws
    Algemeen management
    13 mei 2006
    Pierre Pieterse
    3-4 minuten leestijd
    Nu de rechter binnenkort uitspraak doet in de zaak Ahold, is het meer dan legitiem om er even aandacht aan te besteden. En dat is gelukkig niet al te moeilijk, want Jeroen Smit heeft er vorig jaar een bijzonder goed boek over geschreven: Het drama Ahold. Het drama Ahold is een reconstructie van wat zou uitgroeien tot een fiasco op wereldschaal. Waar ging het mis? Waarom werd er niet gecorrigeerd zolang dat nog kon? Voor de antwoorden op die vragen moeten we zijn bij de mensen en de emoties achter de cijfers. De fraude bij Ahold, de vervanging van topmanagers en de bijbehorende koersval van het aandeel wordt verteld door vele betrokkenen bij de gebeurtenissen binnen Ahold, onder wie bestuurders en commissarissen.
    nieuws
    Marketing
    13 mei 2006
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    Voor iedereen die het is ontgaan: de oranje-invasie staat voor de deur. De oranje opblaasknotsen en –middelvingers komen uit de kast, de oranje Stahlhelmen worden opgepoetst, en morgen is het belangrijkste nieuws wie San Marco heeft thuis gelaten: Huntelaar of toch Vennegoor, of misschien wel Hesselink. Gekte of niet, voor bedrijven is ieder oranjefestijn een zegen. Zeker als ‘onze leeuw’ lang in het toernooi blijft. Dat begint met de verkoop van breedbeeld-tv’s (ook al zendt de publieke omroep niet ‘breed’ uit), via allerlei parafernalia en arrangementen, tot aan ‘event-gerelateerde’ producten: veel bier als ‘we winnen’, nog meer bier als ‘we’ verliezen. Oranje op weg naar de wereldtitel is dus een bij uitstek geschikt moment om zogenaamde ‘event driven marketing’ toe te passen. Klanten iets aanbieden op het moment dat ze het nodig hebben. Dat lijkt logisch, maar is in de praktijk moeilijker dan je zou denken. Gelukkig heeft Egbert Jan van Bel er een boek over geschreven: Event Driven Marketing. Over event driven gesproken!
    nieuws
    Algemeen management
    25 april 2006
    Pierre Pieterse
    1-2 minuten leestijd
    Als we aan andere landen denken, zijn we geneigd dat in stereotypen te doen. Amerikanen denken 'big', Fransen houden van eten, Duitsers zijn punctueel en in de inwoners van Thailand zijn erg gastvrij. Google heeft deze stereotypen samengevat in een Prejudice Map.
    nieuws
    1 januari 1970
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Met een afgebakend onderwerp en inhoudsopgave kun je beginnen met schrijven. Dat is best een eenzaam proces, aanmodderen af en toe, schrijven en schrappen. Er er komt nog veel meer bij kijken dan schrijven. De vormgeving bijvoorbeeld. Zou de ontwerper van je website dat kunnen? Hoe kom je aan een isbn en wat is dat eigenlijk? De verkoop gaat vast het makkelijkst via je eigen website. De derde valkuil is dat je alles zelf wilt doen. Dit kost je veel tijd en het resultaat is daar vaak niet naar.
    nieuws
    Organisatiekunde
    1 januari 1970
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    Elke twee jaar verkiest een zeer select en hoogwaardig gezelschap internationale managementgoeroes de beste publicaties én initiatieven die het bedrijfsleven hebben geholpen of kunnen gaan helpen. De hoogste waardering gaat naar de beste ‘thinker’ van dat moment. 

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden